3 Kasım 2010 Çarşamba

ILLUSTRATOR CS3 UYGULAMALARI

UYGULAMA 1: ILLUSTRATOR’DA MESH KULLANIMI



Bu uygulama için önce yeni bir doküman açıyoruz.

Ellipse aracını kullanarak şekildeki gibi bir elips çizip dolgu rengini turuncu olarak ayarlıyoruz.



Yaprağın gölge kısımlarını ayarlamak için araç kutusundan mesh aracını seçiyoruz. Mesh aracı ile resimde kırmızıyla işaretlenmiş yere bir kere tıklayarak biri dikey diğeri yatay olmak üzere iki mesh çizgisi eklemiş oluyoruz.



Aynı şekilde kırmızıyla işaretlenmiş alana mesh aracıyla tıklayarak mesh çizgilerini yerleştiriyoruz.



Mesh aracıyla yapragın tam ortasına yatay ve dikey olarak mesh çizgilerini yerleştirelim. Ortada yer alan mesh çizgisinin sağ ve soluna birer mesh çizgisi daha yerleştiriyoruz.



Mesh çizgilerimiz ortalama olarak aşağıdaki gibi görünmeli. Eğer yanlış bir mesh çizgisi eklersek klavyeden Alt tuşuna basılı tutarak mesh aracıyla çizgiye bir kere tıklayarak hatalı mesh çizgisini silebiliyoruz.



Yaprağımızın üzerinde bir mesh ızgarası oluşturmuş olduk. Yatay ve dikey mesh çizgilerinin kesiştiği yerlerde anchor noktaları bulunuyor. Şimdiki aşamada direct selection toolla bu anchor noktalarını seçerek renk atayacağız.



İlk önce yaprağın sol kenarında yer alan 4 anchor noktasını direct selection tool ile shift tuşuna basılı tutarak seçiyoruz. Seçtiğimiz anchor noktalarına renk atamak için araç kutusundaki Fill color kutusundan turuncunun daha koyu bir tonunu seçip OK tuşuna basıyoruz.





Böylece yaprağın sol kenarına mesh aracıyla gölge vermiş olduk. Burada dikkkat etmemiz gereken şey şu. Doğru anchor noktalarını seçmemiz gerekiyor. Sol kenarın hemen bitişiğinde yer alan mesh çizgisinin görevi şu. Anchor noktalarına atadığımız rengin iç kısımlara doğru taşmasını engelliyor. Yani koyu rengi dar bir alanla sınırlamış oluyoruz.

Aynı şekilde yaprağın sağ kenarındaki 4 anchor noktasını da direct selecetion toolla seçip Color Picker kutusundan koyu turuncu rengi seçiyoruz.



Yaprağın ortasında yer alan dikey çizgi üzerindeki 5 noktayı seçiyoruz ve aynı şekilde color picker kutusundan koyu turuncu rengi seçerek yaprağın orta kısmına gölge vermiş oluyoruz.





Yaprağın üst kısmında yer alan anchor noktalarını Lasso toolla seçip color picker kutusundan koyu turuncu renkle bu bölgeye gölge veriyoruz.





Bir tane yaprak hazırladıktan sonra yaprağı seçip araç kutusundan rotate toolu seçiyoruz. Referans noktasını yaprağın alt ucuna yerleştiriyoruz.



Alt tuşuna basılı tutarak yaprağı hem çevirip hem de kopyasını almış oluyoruz.



Bu işlemi tekrar tekrar yaptırmak için Transform Again seçeneğini kullanıyoruz. (Object > Transform > Transform Again) Bu işlemin kısayolu Ctrl + D’dir. Tüm yaprakları seçip Group yapıyoruz. (Ctrl + G)



Polygon toolu seçip bir beşgen çiziyoruz. Beşgene sarı degrade renk geçişi verip Effect menüsünden Distort & Transform’dan Pucker and Bloat seçeneğini seçiyoruz. Sürgüyü Pucker tarafına doğru kaydırıp aşağıdaki gibi bir görüntü yakalayalım.





Pucker efekti uygulanmış beşgenden bir kopya alıyoruz. Beşgeni seçip Edit menüsünden Copy seçeneğini seçtikten sonra kopyaladığımız beşgeni aynı yere yapıştırmak için Edit menüsünden Paste in Front seçeneğini seçiyoruz. Üst üste iki tane beşgenimiz oldu. En üsttekini seçip swatch paletinden uygun bir pattern uygulayabilirsiniz.



Ben Basic Dots pattern kütüphanesini seçtim.

Bu uygulamamızda mesh aracını kullanarak bir çiçek yaptık :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder