8 Mayıs 2010 Cumartesi

Object Menüsü



Transform:



Transform Again: En son yapılan transform işlemini tekrar uygular.

Move: Horizontal – Objeyi yatay düzlemde girilen değer oranında hareket ettirir.

Vertical - Objeyi dikey düzlemde girilen değer oranında hareket ettirir.

Distance - Objenin angle değerine girilen açıya bağlı kalarak orijinal konumundan ne kadar uzakta olacağını belirler.

Angle Horizontal ve vertical değişkenlerine bağlı kalmadan objenin girilen açı oranında hareket ettirilmesini sağlar.

Rotate: Angle kısmına yazılan açı değerine göre obje döndürülür. Yazılan + değer ise objeyi saat yönünde, - değer ise objeyi saat yönünün tersine çevirir.

Reflect : Objenin yansımasını yatay, dikey ya da herhangi bir açı eksenine göre alır.

Scale : Objeyi girilen değerlere göre büyütür ya da küçültür.

Uniform seçilmişse obje en boy oranı bozulmadan orantılı bir şekilde büyütülüp küçültülür.

Non Uniform seçilmişse obje bağımsız olarak yatay ya da dikey olarak boyutlandırılır.

Shear : Objeyi bir yöne doğru yatırmak için kullanılır.

Shear Angle : Objeyi yatırma açısıdır.

Horizantal objeyi yatay eksene göre yatırır.

Vertical objeyi dikey eksene göre yatırır.

Angle objeyi girilen açı eksenine göre yatırır.

Transform Each : Birden fazla obje seçilmişse ve seçili objelerin her birine ayrı ayrı, transform işlemleri uygulanmak isteniyorsa transform each kullanılır.

Reset Bounding Box: Objeler seçiliyken etraflarında görülen çerçeveye bounding box denir. Reset bounding box çerçeveyi başlangıçtaki haline geri getirir.

Arrange:



Bring to Front:Üst üste sıralanmış objelerden seçili olanı en üste alır.

Bring Forward: Üst üste sıralanmış objelerden seçili olanı bir üste alır.

Send Backward: Üst üste sıralanmış objelerden seçili olanı bir alta alır.

Send to Back: Üst üste sıralanmış objelerden seçili olanı en alta alır.

Send to Current Layer: Objeyi seçili olan layera alır.

Group: Birden fazla objeyi grup yaparak birlikte hareket etmelerini sağlar.

Ungroup: Grubu çözer. Böylece grubu oluşturan objeler ayrı ayrı seçilebilir.


Lock: Objeleri kilitler.

Selection : Seçili objeyi objeleri kilitler.

All Artwork Above : Seçili olan objenin üstünde bulunan tüm objeleri kilitler.

Other Layers : Seçili layerın dışındaki layerları kilitler.

Unlock All: Tüm kilit işlemlerini iptal eder.

Hide: Objeleri gizler.

Selection : Seçili objeyi objeleri gizler.

All Artwork Above : Seçili olan objenin üstünde bulunan tüm objeleri gizler.

Other Layers : Seçili layerın dışındaki layerları gizler.

Show All: Gizlenmiş tüm objeleri görünür yapar.

Expand : Illustratorda bir objeye birden fazla özellik atamak mümkündür. Objeye birden fazla çizgi stili ya da birden fazla dolgu rengi uygulayabilirsiniz. Objeye birden fazla özellik atanmışsa bu özellikleri birbirinden bağımsız olarak kullanabilmek için Expand seçeneği kullanılır. Böylece çizgilerden birini seçip değiştirebilmek mümkün olur.

Expand Appearance : Bir obje üzerinde birden fazla objenin kullanılması durumunda objenin bileşenlerini farklı objelere ayırır.

Flatten Transparency :Illustratorda şeffaflık kullanılarak hazırlanmış çalışmaları farklı bir vektör tabanlı programda açtığınızda görünümde hoş olmayan değişmeler meydana gelir. Flatten transparency seçeneği şeffaf çalışmayı muhafaza ederek görüntüde herhangi bir kayıp olmadan başka bir programda çalışılabilecek duruma getirir.

Rasterize: Vektör tabanlı grafikleri resim belgelerine çevirir.

Create Gradient Mesh: Izgara yapısı içinde renk geçişleri oluşturmak için kullanılır.

Slice: Web tabanlı grafikleri dilimlemek için kullanılır.

Path:



Join: Oluşturulmuş path yani çizgileri birleştirmeye yarar.

Avarage: Çizilen pathlerin seçilen noktalarını belli bir eksene göre hizalar.

Outline Stroke: Çizgileri dolgu haline getirir. Böylece çizgilere patern degrade gibi özellikler atanabilir.

Offset Path: Çizgileri genişletmek ya da daraltmak için kullanılır.

Simplify: Vektörel grafiklerin nokta sayısını azaltır. Böylece grafiklerin dosya boyutu küçültülmüş olur.

Add Anchor Points: Pathe noktalar ekler.

Remove Anchor Points: Pathte bulunan noktaları siler.

Divide Objects Below: Oluşturulmuş pathin altında başka objeler varsa path bu objeleri parçalara ayırır.

Split Into Grid: Bir objeyi kare ya da dikdörtgen şeklinde parçalara ayırır.

Clean Up: Bağımsız boş noktaları dolgu ve çizgi rengi olmayan objeler ve boş bırakılmış text alanlarını silmek için kullanılır.

Blend: Seçili objeler arasında renk ve şekil geçişleri oluşturur.

Envelope Distort:



Make with Warp: Objeleri yazıları deforme ederek şekillerini değiştirmek için kullanılır.

Make with Mesh: Objeler üzerinde yapılacak olan deformasyon miktarını ve şeklini kullanıcı belirler.

Make with Top Object: üst üste bulunan objelerden en üstte bulunan objedeki deformasyon alttakilere uygulanır.

Live Paint: Vektörel bir grafik live paint objesine dönüştürüldükten sonra grafik kolayca renklendirilebilir.

Live Trace:Bitmap tabanlı grafikleri vektörele çevirir.

Text Wrap: Yazının bir vektörel grafiğin ya da resmin etrafını sarmasıdır.

Clipping Mask:Maskeleme uygulamalarında kullanılır.

Compound Path: Birleştirilmiş objeler yapar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder