26 Kasım 2010 Cuma

ILLUSTRATOR CS3 UYGULAMALARI - II

KOKTEYL BARDAĞI ÇİZİMİ

Önce Pen aracı ile kokteyl bardağının sol tarafını çizelim. Pen aracıyla dümdüz çizgiler çizmek için klavyeden Shift tuşuna basmalıyız.



Daha sonra çizdiğimiz çizimi Selection aracı ile seçerek Object menüsünden Transform menüsüne gelip burdan Reflect aracını seçmeliyiz. Açılan pencereden Vertical seçeneğini işaretleyip ardından çizimin bir kopyasını da almak istediğimiz için Copy butonuna basarak hem çizimden bir kopya almış olduk hem de kopyalamış olduğumuz çizimin simetriğini elde etmiş olduk.



Çizimimiz aşağıdaki gibi olmalıdır.




Bardağın üst kısmını çizmek için Line Segment aracını kullanarak şekildeki gibi biri uzun biri kısa olmak şartıyla iki çizgi çizelim. Line Segment aracıyla yatay ya da dikey dümdüz çizgiler çizmek istiyorsak mutlaka klavyeden Shift tuşuna basmalıyız.



Çizdiğimiz çizgiler bardağın köşesiyle birleşmiyorsa Lasso aracıyla çizgilerin birleşmeyen noktalarını seçerek Object menüsünden Paths buradan da Avarage komutunu seçerek Both seçeneğini işaretleyelim. Birleşmeyen noktalar bu sayede üst üste gelecektir. Seçili iki noktayı doğrusal bir çizgiyle birleştirmek istersek Paths menüsünden Join seçeneğini seçmeliyiz.







Şimdi bardağın alt tabanını Line Segment aracı ile çizelim.



Bardağın iç kısmına yuvarlak hatlı olduğunu göstermek için Pen aracıyla şekildeki gibi bir eğri çizelim.



Bardağın formunu çizmiş olduk. Bardağı oluşturan tüm parçaları Selection aracıyla seçip Stroke yani çizgi rengini gri olarak, stroke boyutunu 3pt ve stroke için kullanacağımız fırçayı seçmek için de Brush listesinden 3pt Round isimli fırçayı seçelim.



Brush listesinden seçmiş olduğumuz 3pt Round brushına çift tıklayark bu fırçanın ayarlarını değiştirelim. Ayarlar şekildeki gibi olmalıdır.



Fırça ayarlarını çizimimize uygulayabilmek için Apply To Strokes butonuna basmalıyız.



Çizgi kalınlığım 3 pt olmalıdır.



Pipet için Rectangle aracı ile bir dikdörtgen çizip bardağın içine yerleştiriyoruz. Pipeti döndürmek için Rotate aracı ya da Bounding Box'tan döndürebiliriz.



Pipetin ucu için aynı kalınlıkta fakat daha kısa olacak şekilde bir başka dikdörtgen daha çiziyoruz.



İki dikdörtgeni birleştirecek şekilde Pen aracıyla şekildeki gibi bir çizim yapıyoruz.



Pipetin iç kısmındaki çizgileri Line Segment aracı ile çiziyoruz.



Pipeti oluşturan tüm parçaları Selection aracı ile seçip Object menüsünden Group seçeneğini seçiyoruz. Böylece tüm parçaları bir araya getirmiş olduk.



Bardaktaki limonu yapmak için Ellipse aracıyla şekildeki gibi iki elips çiziyoruz. Elipslerin rengi şekildeki gibi olmalıdır.



Turuncu elipsten Alt tuşuna basılı tutarak Selection aracıyla bir kopya alıp çizim dışında bir yere alıyoruz.



Daha sonra yan yana duran turuncu ve sarı elipsleri seçerek Pathfinder paletinden Subtract seçeneğini işaretliyoruz. Paletten Expand butonuna basarak çizimi en basit haline getirmiş oluyoruz.



Dışarda duran turuncu elipsi limon kabuğunun yanına yerleştiriyoruz.



Limonu oluşturan tüm parçaları Selection aracıyla seçip Brush paletinden Artistic'in altındaki ChalkCarcoalPencil brushını uyguluyoruz.



Fırçalardan Carcoal - Rough seçip çizgi kalınlığını 3 pt olarak ayarlıyoruz.



Pen aracıyla limonun içine serbest bir şekilde daireye benzer bir şekil çiziyoruz. Dolgu rengi olarak çok açık turuncu seçiyoruz.



Daha sonra limonun içindeki çizgileri çizmek için Line Segment aracı ile önce bir çizgi çiziyoruz.Çizgiyi selection aracıyla seçtikten sonra Tool Boxtan Rotate aracını seçiyoruz. Çizginin referans noktasını çizginin tam alt noktası olarak belirleyip klavyeden Alt tuşuna basılı tutarak çizgiyi biraz saat yönünde çeviriyoruz.





Böylece hem çizgiden bir kopya almış olduk hem de kopyalanmış olan çizgiyi döndürmüş olduk. Bu işlemi tekrar tekrar yaptırabilmek için klavyeden Ctrl+D tuşuna basarak bu çizgilerden döndürerek birçok kopya almış olduk.



Tüm bu çizgileri seçip rengini yeşil olarak ayarlayıp Group yapıyoruz.



Çizgileri limonu oluşturan kısmın içine yerleştiriyoruz.



Şimdi sıra bardağın cam kısımlarını belli etmek maksadıyla birtakım çizimler yapmaya geldi. Bunun için önve bardağın sap kısmına Pen aracı ile şekildeki gibi bir şekil çizip içini açık mavi renkle renklendiriyoruz.



Maviyle renklendirdiğim çizimi selection aracıyla seçip alt tuşuna basılı tutarak birçok kopyasını alıyoruz. Her bir çizimin Opacity değerini rastgele farklı farklı olarak ayarlıyorum.



Aynı işlemi bardağın alt kısmına da uyguluyorum.



Aynı şekilde bardağın üst kısmında yanlara da aynı çizimden yapıyoruz.



Şimdi sıra bardağın içini kokteylle doldurmaya geldi. Bunun için bardağın iç kısmına pen aracıyla şekildeki gibi çizimler yapıyoruz ve çizimleri şekildeki gibi renklendiriyoruz.





Ellipse aracıyla kokteylin içine kabarcıklar yerleştiriyoruz.



Bardağın içine pen aracıyla çizdiğimiz buzları yerleştiriyoruz. Buzların rengi beyaz Opacity değerleri 50 olarak ayarlandı.



Çizdiğimiz buzlara üç boyutlu hava kazandırmak maksadıyla seçtiğimiz buz resminden Alt tuşu ile kopya alıyoruz. Kopyaladığımız buz çizimini artboard dışında bir yerde tutabiliriz. Şimdi buzun hatlarını verebilmek için önce buzdan bir kopya daha alacağız. Fakat bunun için az öncekinden farklı bir işlem yapacağız. Buz seçiliyken Edit menüsünden Copy seçeneğine tıklayarak buzu kopyalayıp buzun tam üzerinde kopyasını yapıştırmak için de Paste in Front seçeneğini seçmemiz gerekiyor. En üstteki kopyalanmış buzu seçip boyut olarak çok azıcık küçültüyoruz. Buzu oluşturan iki çizimi seçip Pathfinder paletinden Subtract seçeneğini seçiyoruz.



Expand'le çizimi en basit haline getiriyoruz. Daha önce Alt tuşuyla kopyalamış olduğumuz buz çizimini buzun dış hattını oluşturan kısmın yanına getiriyoruz.



Şimdi sıra üzümleri çizmeye geldi. Ellipse aracıyla küçük daireler çiziyoruz. Çizgi ve dolgu renkleri şekildeki gibi olmalıdır. Brush olarak Carcoal Rough seçiyoruz.



Alt tuşuyla çizmiş olduğumuz üzüm tanesinden birçok kopya alıyoruz. Pen aracıyla üç boyutlu görünmeleri maksadıyla şekildeki gibi gölge alanlar çiziyoruz.



Ve kokteyl bardağımızı tamamlamış olduk :) Görüntü aşağıdaki gibi olmalıdır.

25 Kasım 2010 Perşembe

RESİM FORMATLARI

BMP (Bitmap): En temel resim formatıdır. MSWindows
üzerinde BMP 16 ya da daha çok renk kaydedebiliyor. Herhangi bir
sıkıştırma yapmayan oldukça hızlı görüntülenen bir formattır. Dosya boyutu çok büyük olduğu için pek fazla tercih edilmiyor.



Dosya boyutu 395 KB

GIF (Graphics Interchange Format): 256 renkten az renk barındıran imajlarda kullanılmalıdır. İyi bir sıkıştırma algoritması var
(LZW) ve görüntüleme de oldukça hızlı bir şekilde gerçekleştiriliyor. Tek dezavantajı içinde çok fazla renk barındıran fotografik resimleri kaydetmek için uygun bir format olmamasıdır. Transparanlığı destekler. "Interlaced" özelliği sayesinde katman bilgisini saklar. "Restrictive(web)" özelliği sayesinde hareketli GIF resimleri kaydedilebiliyor.



Dosya boyutu 37 KB (Görüntüde kayıpların olduğuna dikkat edin lütfen!)


JPEG (Joint Photographics Experts Group): Kullandığımız imaj 256 renkten fazlasını barındırıyorsa JPEG olarak kaydetmek uygun olur. Görüntü ve renk kalitesi mükemmeldir fakat dosya boyutu da büyüktür. Kendi içinde sıkıştırma seçenekleri mevcuttur. Görüntüde bir miktar kayıplar olacak şekilde dosya boyutu önemli ölçüde azaltılabiliyor. Transparanlığı desteklemez.



Dosya boyutu 110 KB


TIFF (Tagged Image File Format): Çok renk kullanılan imajlarda avantajlı, az renk kullanılan imajlarda dezavantajlıdır. Görüntü kalitesi iyidir. Baskı için en uygun formattır. Katman bilgisini saklar. Sıkıştırma JPEG'den daha azdır. Görüntüleme hızlıdır. Dosya boyutu yüksektir. Transparanlığı destekler.



Dosya boyutu 11,9 MB (Dosya boyutunun ne kadar yüksek olduguna dikkat edin lütfen!)

PNG (Portable Network Graphics): İçinde 256 renkten fazla renk barındıran imajları kaydetmek için kullanılabilir. PNG kalite kaybına neden olmayarak şeffaflığı destekliyor. 8 bit ve 24 bit renk desteği bulunuyor. Kayıpsız bir format olan PNG imajların boyutunu küçültürken kalitelerini etkilemiyor.İyi bir sıkıştırma seçeneği olan LZW'yi kullanıyor.



Dosya boyutu 217 KB

3 Kasım 2010 Çarşamba

ILLUSTRATOR CS3 UYGULAMALARI

UYGULAMA 1: ILLUSTRATOR’DA MESH KULLANIMI



Bu uygulama için önce yeni bir doküman açıyoruz.

Ellipse aracını kullanarak şekildeki gibi bir elips çizip dolgu rengini turuncu olarak ayarlıyoruz.



Yaprağın gölge kısımlarını ayarlamak için araç kutusundan mesh aracını seçiyoruz. Mesh aracı ile resimde kırmızıyla işaretlenmiş yere bir kere tıklayarak biri dikey diğeri yatay olmak üzere iki mesh çizgisi eklemiş oluyoruz.



Aynı şekilde kırmızıyla işaretlenmiş alana mesh aracıyla tıklayarak mesh çizgilerini yerleştiriyoruz.



Mesh aracıyla yapragın tam ortasına yatay ve dikey olarak mesh çizgilerini yerleştirelim. Ortada yer alan mesh çizgisinin sağ ve soluna birer mesh çizgisi daha yerleştiriyoruz.



Mesh çizgilerimiz ortalama olarak aşağıdaki gibi görünmeli. Eğer yanlış bir mesh çizgisi eklersek klavyeden Alt tuşuna basılı tutarak mesh aracıyla çizgiye bir kere tıklayarak hatalı mesh çizgisini silebiliyoruz.



Yaprağımızın üzerinde bir mesh ızgarası oluşturmuş olduk. Yatay ve dikey mesh çizgilerinin kesiştiği yerlerde anchor noktaları bulunuyor. Şimdiki aşamada direct selection toolla bu anchor noktalarını seçerek renk atayacağız.



İlk önce yaprağın sol kenarında yer alan 4 anchor noktasını direct selection tool ile shift tuşuna basılı tutarak seçiyoruz. Seçtiğimiz anchor noktalarına renk atamak için araç kutusundaki Fill color kutusundan turuncunun daha koyu bir tonunu seçip OK tuşuna basıyoruz.





Böylece yaprağın sol kenarına mesh aracıyla gölge vermiş olduk. Burada dikkkat etmemiz gereken şey şu. Doğru anchor noktalarını seçmemiz gerekiyor. Sol kenarın hemen bitişiğinde yer alan mesh çizgisinin görevi şu. Anchor noktalarına atadığımız rengin iç kısımlara doğru taşmasını engelliyor. Yani koyu rengi dar bir alanla sınırlamış oluyoruz.

Aynı şekilde yaprağın sağ kenarındaki 4 anchor noktasını da direct selecetion toolla seçip Color Picker kutusundan koyu turuncu rengi seçiyoruz.



Yaprağın ortasında yer alan dikey çizgi üzerindeki 5 noktayı seçiyoruz ve aynı şekilde color picker kutusundan koyu turuncu rengi seçerek yaprağın orta kısmına gölge vermiş oluyoruz.





Yaprağın üst kısmında yer alan anchor noktalarını Lasso toolla seçip color picker kutusundan koyu turuncu renkle bu bölgeye gölge veriyoruz.





Bir tane yaprak hazırladıktan sonra yaprağı seçip araç kutusundan rotate toolu seçiyoruz. Referans noktasını yaprağın alt ucuna yerleştiriyoruz.



Alt tuşuna basılı tutarak yaprağı hem çevirip hem de kopyasını almış oluyoruz.



Bu işlemi tekrar tekrar yaptırmak için Transform Again seçeneğini kullanıyoruz. (Object > Transform > Transform Again) Bu işlemin kısayolu Ctrl + D’dir. Tüm yaprakları seçip Group yapıyoruz. (Ctrl + G)



Polygon toolu seçip bir beşgen çiziyoruz. Beşgene sarı degrade renk geçişi verip Effect menüsünden Distort & Transform’dan Pucker and Bloat seçeneğini seçiyoruz. Sürgüyü Pucker tarafına doğru kaydırıp aşağıdaki gibi bir görüntü yakalayalım.





Pucker efekti uygulanmış beşgenden bir kopya alıyoruz. Beşgeni seçip Edit menüsünden Copy seçeneğini seçtikten sonra kopyaladığımız beşgeni aynı yere yapıştırmak için Edit menüsünden Paste in Front seçeneğini seçiyoruz. Üst üste iki tane beşgenimiz oldu. En üsttekini seçip swatch paletinden uygun bir pattern uygulayabilirsiniz.



Ben Basic Dots pattern kütüphanesini seçtim.

Bu uygulamamızda mesh aracını kullanarak bir çiçek yaptık :)